Gaudesaboos, Pieter en Francis,
Lorraine( PROTEA, 2017) Afrikaanse vertaling deur Rentia Bartlett-Möhl
Stel jou
voor ‘n seuntjie wat altyd moeg is en oral aan die slaap raak!- Walter slaap as
hy swem, teken, skoppelmaai ry, in die akwarium, in die verkeer, selfs by sy
verjaarsdagpartytjie. Die raad by ‘n Koninklike Hospitaal vir Slaapsiektes
faal, so ook die raad van ‘n wyse ou vrou wat in die oerwoud woon.
Almal is
buite raad, totdat ‘n hond in die huis verskyn. Dis net wat Walter nodig gehad
het- iemand om mee te speel.
Die
illustreerder het ‘n unieke styl . Die illustrasies word digitaal gedoen, en ek
stem saam met die uitgewer dat dit ‘n “nostalgiese of retro-gevoel” gee. Elke
situasie is oorspronklik geteken en spreek van ‘n ryk verbeelding. Die boek is
ook op dowwe papier gedruk, wat bydra tot die ongewone gevoel . Of die boek
veel aftrek gaan kry onder lesers, moet ons maar sien. Defnitief is dit
spesiaal maar tot ‘n uitgesoekte gehoor gerig.
Misheiker, Betty: Die dapper muis(
LAPA, 2017) Illustrasies deur Chris Venter.
Die skrywer
is bekend vir haar gewilde liedjies , en die uitgewer het dit goed gedink om
haar op hierdie manier weereens erkenning te gee.
“Ek’s ‘n
dapper muis, kyk hoe stap ek deur die huis, en daar’s niks waarvoor ek skrik
nie”. As kinderbibliotekaresse het ek gereeld die liedjie in die biblioteek
gesing, dit is regtig n persoonlike
gunsteling!
Hiermee saam
is Chris Venter se illustrasies van die geliefde lied in die kol. Hy slaag
daarin om lewe aan die teks te gee op ‘n prettige en vrolike manier, en ‘n muis kan eenvoudig nie ‘n meer dapper
houding inslaan as juis sy illustrasie van die dapper muis nie!
Die boek het
net absoluut ‘n onweerstaanbare bekoring, en spreek van ‘n fyn aanvoeling vir
wat kleintjies gaan gelukkig maak. Hoogs aanbeveel.
Misheiker, Betty: Die eensame
krokodil( LAPA, 2017). Illustrasies deur Johann Strauss.
Die krokodil
is baie hartseer omdat hy graag maters wil hê, maar “almal sê ek vreet te
graag”.
Hy “ontsnap”
uit die watergat en beland nader aan ‘n moontlike prooi deur sy lyf om ‘n
boomstam te rank. Maar die tak breek, en
uiteindelik beland hy terug waar hy hoort,sonder dat hy enige “vriende”gemaak
het.
Strauss se
illustrasies dra ‘n sterk gevoel oor van hoe gevaarlik die krokodil regtig is ,
en ook hoe grillerig. Hoewel die
toeskouers heel opgewonde lyk met die krokodil se mannewales, is daar tog afsku
op gesigte te bespeur as die opsigters by die dieretuin hom weer gevange neem.
Persoonlik
het ek die krokodil oneindig jammer gekry! Die verhaal begin waar ‘n heerlike
stuk vleis na hom gegooi word, maar in die laaste illustrasie is sy bek nog
toegebind terwyl hy tranerig aan die stuk vleis vasklou. Ek huil sommer saam
met hom.
Misheiker, Betty: Die Lappop( LAPA, 2017)
Illustrasies deur Karen Ahlschläger.
‘n Lappop
word op die ashoop weggegooi omdat sy stukkend, “gedaan”, en nie meer mooi is
nie.
En wie is
haar metgeselle hier?”: ‘n vrot pampoen, ‘n stukkende skoen, ‘n
grammofoonplaat, ‘n kous sonder maat. ‘n lëe bottle bier, ‘n verlepte angelier,
‘n gelapte binneband, en ‘n ou koerant”.
Sy voel gou
beter toe hulle haar as die ashoop-koningin kroon, en nou word sy deur haar
onderdane bedien, wat haar sommer baie gelukkig maak.
Hierdie
lappop het sekerlik die grootste groen oë en herinner aan die Big eyes
kunstenaar , Margaret Keane , se werk. Dogtertjies sal maar moet besluit of sy
hulle bekoor- dit twee illustrasies waar sy gekroon word en daarna op haar troon sit, is besonder vrolik en
feestelik. Om nie te praat van die finale knipoog omring deur ‘n vrolike hart
nie!
Preller, Martie: Die
Babalela-storieboek( LAPA, 2017) Illustrasies deur Andries en Erica Maritz.
Wat ‘n
heuglike ervaring om al 4 Babalela-boeke hier in een storie-omnibus te
vind! Martie Preller se Babalela-stories
het ek as bibliotekaresse daagliks aanvrae voor gekry, en dit was en is nog
altyd een van die mees geliefde karaktertjies wat in Afrikaans kinderboeke ‘n
verskyning gemaak het.
Die uitgewer
meld dat meer as 85000 eksemplare van die vier titels reeds verkoop is, die
verhoogstuk het landwyd getoer, en selfs ‘n Babalela-pop, T-hemde en ‘n CD het
ook bygedra tot die pers figuurtjie se gewildheid.
Hierdie
omnibus behoort in elke biblioteek-en tuisversameling waar ouers en
bibliotekaresse kinders lief vir stories wil maak.
Babalela is
‘n parmantige individu wat uitgelos wil word deur buitestaanders, en net tuis
en gelukkig voel , “diep , diep in ‘n donker bos waar die son net soms deur die
take loer…” Hoe lekker was dit nie om die kindergesiggies dop te hou as die
verteller begin vertel met die hulp van hierdie pragtige teks nie! Ek is seker
groot vreugde gaan hierdie omnibus aan baie kinders bring.
Schaapman, Karina: Die Muishuis- Sam en Julia( PROTEA, 2017)Ton
Bouwer het die vertrekke en situasies in die verhaal gefotografeer.
Die uitgewer
vertel hoe Schaapman gedink het dat sy ‘n regte muishuis kon bou, en toe so
gemaak het. Dit is begin deur lemoendose te versamel en te omskep in die
vertrekke van die huis.” Vir die binneversiering is outentieke materiaal uit
die jare vyfig, sestig en sewentig en allerlei soorte afvalmateriaal gebruik.
“Daar is ‘n verwysing na www.themousemansion.com, sowel as die Mouse Mansion-blad op
Facebook en die kanaal op YouTube. Die boek is in 2012 bekroon met ‘n Silveren
Penseel en in 2015 met ‘n Gouden Boekprys.
Op die
skutblaaie kan gesien word hoeveel detail daar in elke vertrek van die Muishuis
gebruik is met o.a. meubels, boeke, plante,en materiaal.
En as die Muishuis
self nie jong lesers se verbeelding reeds gaan aangryp nie, is daar as bonus
die twee dierbare muiskinders, Sam en Julia wat in die Muishuis woon. Die twee
het hul eie geheime hut gebou, en verder doen hulle al die gebruiklike dinge
soos pannekoek bak, musiek maak, nuwe babas help versorg, verjaarsdag partytjie
hou, met die wasgoed help , waterpokkies kry en by ‘n bakkery besoek aflê.Hulle
besoek ook Meneer Sinkel se winkel vir seep, en geniet die Sjabbat saam met die
ander muise, skrik vir Julia se skaduwee, en gaan dan slaap na ‘n uiters
opwindende dag.
Die Muishuis
behoort baie jong lesertjies te fassineer.
No comments:
Post a Comment